søndag den 20. marts 2011

05.03.11 Hædring af årets LP-shelties 2010 i Dansk Shetland Sheepdog Klub

Lydighedsklasse 3. (Det er de 3 bedste placeringer i officielle DKK prøver eller prøver afholdt på DSS dressurpladserne. Kravet er at mindst 1 placering skal være opnået på en DKK officiel prøve.

Kære Gitte, Tine og Mette det blev ikke til nogen gaver fra jeres kennel-mor Christine, som andre på dagen havde med til deres hvalpekøbere, fordi de havde placeret sig. Vi håber I overlever dette og fortsat arbejder på, at vi igen mødes til næste år. Vi håber på et/flere gensyn med jer i løbet af året til diverse prøver.

Nr. 2 Ahl´s Icarus Inky opnåede 787,0 point med sin fører Tine Wiberg Rasmussen.
Stort tillykke fra os alle hernede og ikke mindst fra Inky´s mor Bea, der blev 12½ år gammel 10/3.11.

Inky og Tine har opnået deres 3 placeringer på officielle DKK prøver I henholdsvis Sorø med dommer Wagn Johansen, Albertslund med dommer Erhard Jørgensen og Sheltiedagen Helsingør med dommer Hans Ove Pedersen.

Jeg kan huske, da jeg selv gik til mange LP prøver, at der ved DKK´s officielle prøver er der som regel mere støj, forvirring og kravet til hund og fører er meget højt. Nostalgien kommer jo op i mig når jeg skriver dette her, jeg kan huske at en lukket hånd eller forholdvis lukket hånd giver træk i point, fordi der kan ligge guf og animere hunden til at kigge op og udføre et bedre følge.

Jeg kan også huske, at det var svært at få mulighed for at gå op til prøver på DSS pladserne, men det lykkedes nogle gange for os, vi skulle bare køre 150-200 km hver vej til en DSS afslutning. Formålet med at gå op på en DSS plads er, at man kan opnå mere støtte, hjælp og vejledning, når man f.eks. mangler rutine eller hunden har nogle udskejelser, som man arbejde på at pille af og ikke mindst prisen er noget billigere end en officiel DKK prøve. Jeg har selv oplevet så meget ved og i LP ringen som nu dukker op, men jeg må hellere stoppe, fordi det ikke er mig selv, der har knoklet for at opnå det flotte resultater Inky og Tine har opnået sammen. Det er altid dejlig at møde Inky og Tine når vi er af sted med egne hunde, lad os håbe det lykkes mange gange i år.

Nr. 4 Eikica Black Gipsy opnåede 707 point med fører Margit Rasmussen.
Gibsy er datter af Zobella Racing With The Moon – vores Holger. Gibsy og Margit har opnået deres point på 1 DKK officiel prøve og på 2 dressurafslutninger i henholdsvis DSSK Greve og DSSK Albertslund. Holger forlod os forrige år 15 år gammel så han kan ikke ønske sin datter tillykke men det kan vi så gøre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar